by giorgos kassapis
Σημαντικός (και) στο νέο – ψηφιακό – περιβάλλον ο ρόλος των διαμεσολαβητών |
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη/έρευνα της Swiss Re(1), η οποία φέρει τον τίτλο ‘’Digital distribution in insurance: a quiet revolution’’, η ψηφιακή τεχνολογία θα αποτελέσει (και σε μεγάλο βαθμό ήδη αποτελεί) παράγοντα αποφασιστικής σημασίας στη μετάλλαξη των συστημάτων διανομής των ασφαλιστικών προϊόντων, ενώ ο πελατοκεντρικός σχεδιασμός προϊόντων και υπηρεσιών αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα ως παράμετρος συγκριτικού πλεονεκτήματος για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Η πρόοδος της τεχνολογίας δεν θα επηρεάσει στον ίδιο βαθμό όλους τους ασφαλιστικούς τομείς, όμως η τάση διεθνώς, όπως αυτή επιβεβαιώνεται από έρευνες της αγοράς και από εμπειρικά δεδομένα, είναι σαφής: η ψηφιακή τεχνολογία θα χρησιμοποιείται ολοένα και ευρύτερα σε όλο το φάσμα της διανομής, από το προ-πωλησιακό (pre sales) στάδιο, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διάθεσης και την εξυπηρέτηση σε μετα-πωλησιακό (after sales) στάδιο.
Ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες δεν θα προσαρμόσουν έγκαιρα και επιτυχώς τα επιχειρησιακά τους μοντέλα, θα καταστούν ευάλωτες απέναντι στους ανταγωνιστές τους, όπως και στο ενδεχόμενο εισόδου νέων παικτών/ανταγωνιστών στην αγορά τους.
Πηγή: Swiss Re, Sigma Series, No 2/2014, Digital distribution in insurance: a quiet revolution